Jukka Rautakorpi palaa Tapparan valmentajaksi

Jukka RautakorpiTapparan liigajoukkueen päävalmentaja kaudesta 2012-2013 lähtien on Jukka Rautakorpi. Rautakorpi on tehnyt seuran kanssa 3+1 -vuotisen valmentajasopimuksen. Sen jälkeen hän siirtyy seuran urheilujohtajaksi.

Rautakorpi aloittaa nyt neljännen jaksonsa Tapparan päävalmentajana. Aiemmin hän on toiminut samalla tontilla vuosina 1995-1997, 1999-2003 ja 2005-2006. Tappara-ajan mitalisaavutuksina hänellä on Suomen mestaruus 2003 ja SM-hopeaa kahdelta sitä edeltävältä keväältä.

Tapparan lisäksi Rautakorpi on valmentanut Lukkoa, ruotsalaista Leksands IF:ää ja viimeksi HPK:ta vuosina 2008-2010. Hämeenlinnalaisjoukkueen hän luotsasi SM-finaaleihin keväällä 2010. Maajoukkuetasolla Rautakorpi on valmentanut niin alle 18-vuotiaiden kuin alle 20-vuotiaidenkin maajoukkueita.

Rautakorpi on toiminut myös muissa tehtävissä niin Jääkiekkoliitossa kuin Kuortaneen urheiluopistolla. Tapparaan hän siirtyy Jääkiekkoliiton huippu-urheilujohtajan vakanssilta.


JUKKA RAUTAKORPI  synt. 17.12.1963 Kauhajoki


•    1995-97     Tapparan päävalmentaja
•    1997-99     Jääkiekkoliiton valmennuspäällikkö
•    1999-03     Tapparan päävalmentaja
•    2003            Kuortaneen Urheiluopisto
•    2003-05     Lukon päävalmentaja
•    2005-06     Tapparan päävalmentaja
•    2006-07     Kuortaneen urheiluopisto
•    2007-08     Leksands IF:n päävalmentaja
•    2008-09     Alle 20-vuotiaiden maajoukkueen päävalmentaja
•    2008-10     HPK:n päävalmentaja
•    2010-11     Alle 18-vuotiaiden maajoukkueen päävalmentaja
•    2011-         Jääkiekkoliitto, huippu-urheilujohtaja

•    SM-kultaa 2003
•    SM-hopeaa 2001, 2002, 2010
•    SM-liigan vuoden valmentaja 2003

Kommentit   

 
+22 #33 Mike King 17.11.2011 21:58
Rautakorpi on suomalaisista huippuvalmentaj ista Tapparaan ehdottomasti sopivin. Mahtavaa, että sopivan vaativa valmentaja palaa sinne minne kuuluukin. En keksi Jukan paluusta yhtäkään huonoa puolta, varsinkin, kun on tiedossa jatko valmennuspestin jälkeen urheilujohtajan a.
Lainaa
 
 
+22 #32 Hatis 17.11.2011 21:47
Kiitos. Tämä tieto oli ihan mukava syntymäpäivälah ja.
Lainaa
 
 
+32 #31 81 17.11.2011 18:45
tää on iha huippujuttu ! upeeta saada Jukka takas !
Lainaa
 
 
+18 #30 tappara forever 17.11.2011 18:19
siitäpäs on aikaa. muistan vieläkin kun, keväällä 2003 rautakorpi valmensi tapparan suomen mestariksi. myös kaksi hopeeta on rautakorven komennossa. totean että, minulle oli jonkinlainen yllätys, että rautakorpi tulee takaisin tapparan valmentajaksi. ois varmaan esim lehterälle ja v.niemiselle hienoa pelata tapparassa rautakorven komennossa.
Lainaa
 
 
+30 #29 Largh 17.11.2011 18:03
On ollut melko hapeallista seurata tamperelaisen kiekkoilun konttaamista viime vuosina. Ulkopuolisena en asiasta mitaan tieda, mutta ehka toiminnasta puuttuu asennetta ja voittamisen halua. Joukkueenjohdon passivoituminen viime kausien aikana on nyppinyt pahasti. Nain koko elaman mittaisen Tappara -fanin nakokulmasta mestaruudesta pitaa pystya taistelemaan vuodesta toiseen, vaikka sita nyt ei joka vuosi voitettaisikaan . Tapparaa kun ei vain voi vaihtaa johonkin toiseen menestyvampaan joukkueeseen... Pakko tata rampimista on seurata, vaikka se kidutusta olisikin.

Onneksi vihdoin alkaa tapahtua. Hienoa saada Jukka takaisin! Toivottavasti tuo toimintaan asennetta ja nostaa Tapparan ansaitsemalleen paikalle liigan karkikahinoihin .

Vihdoin sen voi taas sanoa: kiitos Tappara!
Lainaa
 
 
-43 #28 Sitruuna 17.11.2011 17:55
Juu ei nääs tästä mitään tule kun tälläiset jo moneen kertaan poispotkitut "varo ettei talos pala"-huutelija t tulee takaisin. Eikö hallitus koskaan opi, ettei kerran lähtenyttä oteta koskaan takaisin. Se vaan on niin.
Lainaa
 
 
+31 #27 Ikitappara 17.11.2011 17:53
Hyvä pelaajia kehittävä ote ja osaaminen palaa Tapparaan ja se on hyvä asia !!
Lainaa
 
 
-39 #26 optimisti 17.11.2011 17:43
tää on niin nähty
Lainaa
 
 
+19 #25 ss69 17.11.2011 17:18
JESSS!!! RAUTAKANSLERI PALAA!!!
Nyt näyttää valmentajakuvio t melkoisen hyvältä! Ei henkilökohtaise sti olisi ollut mitään sitäkään vastaan että olisivat Duffan pahvia jatkaneet mutta taitaa rauta-Jukka olla vielä enemmän sielultaan mallia kirves... Mutta näistä meikäläisen ininöistä ei kannata välittää - HYVÄ VALMENTAJA KEHISSÄ ENSI(KIN) KAUDELLA!!! Tässähän saa jo kohta alkaa odotella menestystä, prkl.......:)
Saa nähdä tuleeko joukkueeseen mitään isompia muutoksia, tuo Makkosen peli ainakin alkaa olla jo ihan hyvää seurattavaa.. Juntille ja Platilille hatunnosto ja hyvä kun saivat häkit paluupeliinsä, lopputulos nyt särki sielua aika rumasti mutta ei voi mitään.. Jos ja kun KalPa pystyttiin painamaan noin ahtaalle niin kyllä suunta on edelleen ylöspäin! Ei muuta kun porilaisten kimppuun!...
Lainaa
 
 
+26 #24 Marko 17.11.2011 17:05
on hyvä uutinen mutta jos hyviä pelaajia ei hankita niin ei voida odottaa sen enempää kuin tältäkaudeltaka an
Lainaa
 

Lisää kommentti


Turvakoodi
Päivitä

asiakastilausuudet-nosto